Анонси програм підвищення кваліфікації
- Програма ПК «Домедична допомога постраждалим в умовах воєнного часу».
- Програма ПК «Електронні технології навчання у СумДУ»
- Програма ПК «Критичне мислення у кризових ситуаціях: педагогічні виміри».
Програма ПК «Домедична допомога постраждалим в умовах воєнного часу».
Період навчання: 13.03.2023 – 15.03.2023 р.
Форма участі: дистанційна.
Загальний обсяг: 1 кредит ЄКТС.
Тематичний план:
1.Базова підтримка життя.
1.1 Оцінка безпеки.
1.2 Визначення ознак життя.
1.3 Забезпечення прохідності дихальних шляхів непритомній постраждалій особі.
1.4 Алгоритм виклику бригади екстреної медичної допомоги.
1.5 Проведення серцево-легеневої реанімації.
1.6 Переведення постраждалого в стабільне положення.
1.7 Безпечне застосування АЗД (автоматичного дефібрилятора).
- Розгляд протоколу тактичної медицини ТССС-ASM: навчання надавати допомогу за алгоритмом M.A.R.C.H.
2.1 Зупинка масивної кровотечі різними засобами в різних частинах тіла.
2.2 Забезпечення прохідності дихальних шляхів.
2.3 Домедична допомога при пневмотораксі.
Викладачі: Шкатула Ю. В. − д.м.н., професор, завідувач кафедри екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, директор Регіонального навчально-тренувального центру з підготовки немедичних працівників ; Бадіон Ю.О, к.мед.н., асистент кафедри екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, лікар ортопед-травматолог; Ткаченко Ю.А., к.мед.н., асистент кафедри екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, дитячий лікар-анестезіолог у відділенні анестезіології та інтенсивної терапії Сумської обласної дитячої клінічної лікарні.
Реєстрація до 08 березня 2023 року за посиланням: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd87f4-TIz9WfYrTrUopyN7Q7ZHg9YjriAru-lhHmnAKl8Q6w/viewform
Програма ПК «Електронні технології навчання у СумДУ»
Слухачі: викладачі СумДУ
Період навчання: 23.03.2023 р. – 28.03.2023 р.
Загальний обсяг: 2 кредити ЄКТС.
Форма участі: дистанційна.
Тематичний план:
- Екосистема навчальних ресурсів СумДУ.
1.1. Автоматизована система дистанційного навчання Salamstein.
1.2. Конструктор навчально-методичних матеріалів Lectur.ED.
1.3. Відкритий освітній ресурс OCW.
1.4 Платформа відкритих онлайн-курсів Екзаменаріум.
1.5. Платформа змішаного навчання Mix.
- Організаційно-методичне забезпечення процесу розроблення ДК.
2.1. Учасники процесу розроблення, їх обов’язки та рівні відповідальності.
2.2. Проєкт як колекція навчальних об’єктів.
2.3. Структура дистанційного курсу.
- Автоматизована система дистанційного навчання Salamstein. Розроблення ДК.
3.1. Попереднє планування дисципліни.
3.2. Створення теоретичних матеріалів: конвертація тексту лекції з Word; робота з довідкою; робота зі стилями, ключовими термінами, блоками; додавання файла до веб-сторінки; вставка формул, рисунків, таблиць, гіперпосилань та посилань на відео.
3.3. Тести. Створення тестів. Налаштування тесту та блоку питань. Типи тестів. Основні помилки при створенні тестів.
3.4. Практичні завдання.
3.5. Інтерактивні практичні завдання.
3.6. Завдання для дискусій та обговорення.
3.7. Завдання для спільної роботи.
3.8. Обов’язкові індивідуальні завдання.
- Конструктор навчально-методичних матеріалів Lectur.ED. Розроблення колекції навчально-методичних матеріалів.
4.1. Створення проєкту, додавання співавторів.
4.2. Призначення режиму матеріалів та режиму структури.
4.3. Розгорнута структура залікових кредитів.
4.4. Створення навчальних об’єктів: лекційних матеріалів; тестів; практичних завдань; завдань для дискусій та обговорення; завдань для спільної роботи; активності в класі; взаємоперевірки.
4.5. Імпорт матеріалів між навчальними платформами.
- Платформа змішаного навчання Mix.
5.1. Публікація матеріалів на Mix.
5.2. Створення класів та підключення студентів до них.
5.3. Налаштування тестів для виконання.
5.4. Перевірка практичних завдань, завдань для дискусій та обговорення, завдань для спільної роботи.
5.5. Створення оголошень. Чат дисципліни.
Викладачі: Шовкопляс Оксана Анатоліївна, к.ф.-м.н., завідувач навчально-методичної лабораторії електронного навчання ОМЦТЕН; Базиль Олена Олександрівна, к.ф.-м.н., провідний фахівець навчально-методичної лабораторії електронного навчання ОМЦТЕН.
Реєстрація до 20 березня 2023 року за посиланням: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdwsQ7dLrXgZqDLT8Qi_jvoGKaQHiEP9Y03oCRICxFBUWfZCg/viewform
Програма ПК «Критичне мислення у кризових ситуаціях: педагогічні виміри».
Слухачі: співробітники СумДУ та працівники інших закладів
Період навчання: 02.03.2023 р. – 07.03.2023 р.
Форма участі: дистанційна.
Загальний обсяг: 1 кредит ЄКТС.
Тематичний план:
- Світоглядні та психологічні основи критичного мислення у кризових ситуаціях
1.1. Що значить мислити? Специфіка критичного мислення.
1.2. Поняття про людське щастя як світоглядну мету критичного мислення.
1.3. Психологічні аспекти критичного мислення у кризовому стані: фобії, стадії прийняття втрати, фрустрація, синдром відкладеного життя.
1.4. Гештальт: стратегія і тактика людського життя у вимірах критичного мислення.
1.5. Як страхи перетворити в енергію з метою мобілізації на мислення.
1.5. Діалектика критичного мислення: як розвивати власну думку?
1.6. Критичне мислення як спосіб упередження психічних розладів.
- Як організувати процес мислення у кризовому стані: розумові аспекти.
2.1. Як працює людський мозок? Дефолтна система мозку, мережа визначення пріоритету та центральна виконавча мережі мозку. Як керувати ними?
2.2. Самодисципліна мислення: як планувати день та навчально-виховний процес у кризовому стані з огляду на завдання ефективного мислення?
2.3. Закон достатньої підстави як логічне джерело критичного мислення.
2.4. Форми критичного мислення: поняття, судження, умовивід.
- Кричне мислення як процес аргументації.
3.1. Логічний доказ: сутність та склад. Як доводити свою правоту?
3.2. Теза та правила її формування.
3.3.Види логічних та нелогічних аргументів.
3.4. Моделі доказу. Прямий та непрямий доказ.
3.5. Логічне спростування.
- Фізіологічні та риторичні аспекти критичного мислення.
4.1. Домінанта як спосіб мобілізації усього організму на мислення.
4.2. Центральна нервова система та вегетативна нервова система: сутність та способи управління ними у процесі критичного мислення.
4.3. Риторика у процесі критичного мислення: формування ідеї, розташування думок («число Міллєра»), добір мовних засобів, робота з пам’яттю.
4.4. Критичне мислення у вербальних форматах: техніка дихання, жести, міміка, вибір місця розташування, зовнішній вигляд та реквізит
Викладач: Олег ТУЛЯКОВ – к. пед. н., доцент; доцент кафедри психології, політології та соціокультурних технологій; автор та керівник проектів щодо викладання основ критичного мислення у форматах громадянської освіти
Реєстрація до 27 лютого 2023 року за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdp4vYOauVSUUlN66Z8o9uHrbfkpeXB51jLkeaRmGXyXxPdwQ/viewform